Friday, May 19, 2006

Seminggu yang membosankan

Entry pertama aku untuk blog ini. Blog ni dah lama wujud sebenarnya, tapi aku jarang sekali menjenguknya. Tiada masa mungkin, dan kadang-kadang kering idea langsung nak tulis apa. Selalunya, dalam kepala ni banyak sangat cerita yang aku nak curahkan, yang aku nak tulis tapi bila aku on je laptop, suma yang aku nak cerita tu tanak keluar, macam kena lock kat dalam kepala aku ni. Lastly aku off balik laptop aku. Hampeh kan kalau jadi macam tu???
Apa yang buat aku bersemangat balik nak mem’blog’? Sebab aku tengah melalui kehidupan sehari-hari yang membosankan. Tengah cuti. Walaupun baru seminggu aku dah mula sangap. Kerja aku hari-hari buat benda yang sama. Bangun pagi, kemas rumah, sarapan, masak untuk tengahari, kalau rasa mengantuk tidur, kalau rasa boring aku tengok tv. Kalau cerita tak best aku tutup tv, aku on lap top plak, berforum. Dah habis suma thread aku baca aku boring balik, dan sampai ke malam itula kitaran hidup aku. Aku buat kerja yang rutin hari-hari. Aku memang jenis cepat bosan buat kerja yang rutin. Aku suka buat kerja yang lain tiap-tiap hari. Janji kerja yang aku buat hari ini tak sama dengan yang aku buat semalam.
Perkara yang paling tak boring aku buat masa cuti ni pun adalah pergi ke board recipe kat forum, lepas tu ambil mana-mana resepi baru, lepas tu aku cuba. Dan selalunya menjadi. Bila dah jadi, mesti rasanya sedap, bila sedap, aku jugak yang makan dan habiskan, dan aku sekaligus turut membina badan dan menyihatkan lagi diri yang dah sedia sihat ini.
Dulu masa sebelum cuti, aku sibuk nak cuti. Tak sabar-sabar bilalah nak cuti sebab tak sanggup nak berperang dengan assignment, presentation, semua benda yang pressure. Sekarang bila dah mula cuti aku mula rasa bosan, bilalah nak start semester balik, jumpa kawan-kawan. Pegi makan sama-sama, buat kerja sama-sama. Hari-hari pergi kelas, walaupun kelas tu kadang-kadang membosankan tapi takla sampai tahap bosan yang aku alami sekarang. Baru seminggu start cuti belum sebulan lagi. Nampaknya aku kena melakukan sesuatu untuk menyelesaikan masalah bosan terlampau aku ni sebelum menjadi virus yang lebih teruk lagi.
p/s LASKAR CINTA – sebarkanlah benih-benih cinta, musnahkahlah virus-virus benci. Virus yang bisa rusakkan jiwa

1 Comments:

Blogger Unknown said...

senah..aku sayang mulut..lawat lawat lah blog aku juge..hehehe...anyway..selamat berblog..

9:04 PM  

Post a Comment

<< Home