Sunday, July 13, 2008

Kemaruk nak apdet blog

kalo baca entry title aku kali ni bunyi cam kronik sgt..sebenarnya memang betul pon. aku ye2 berazam nak apdet blog tiap2 ari, last2 tak dpt gak. kat opis tak smpt, ngan keje tak abis-abis, business frozen food kecil-kecilan aku lagi. ha, jgn tatau aku skrg dah menyahut seruan pak lah, kerja sambilan untuk kakitangan kerajaan sejak harga minyak naik tahap melampau ni.

aku skrg jadi agen jual karipap, cok badak, samosa segera kat opis aku. saje suka-suka sambil menambah pendapatan. mesti rmai tertanya2 bila masa aku wat kuih2 tu suma kan kan? keje 8-5 tak termasuk masa habis dlm perjalanan ulang-alik 70km gi opis tiap2 hari lg. balik umah sah-sah dah penat. jwpannya bukan aku wat pon, dan aku memang tak reti buat kuih-kuih ni. masak nasik guna rice cooker ngan jerang air aku taula. sebenarnya suma kuih-kuih ni kak long aku kt pilah yang buat. dia siap ada kedai lagi. aku tolong jual je. utk 1st round ni aku amik 52 paket kuih dari dia dan alhamdullillah sumanya habis dijual. almaklumla org skrg termasuk aku suma malas-malas and tak cukup masa nak wat kuih so dah ada yang segera ni kan senang, panas minyak dlm kuali terus goreng. tak sampai soploh minit dah leh makan.

tgh2 aku dok menaip ni tiba2 sepupu aku si timah sebelah umah ni panggil. borak ngan dia sekejap. citer pasal arwah ayah aishah. takziah untuk aishah sekeluarga. hari sabtu last week aku gi kenduri kahwin dia kat juasseh. keesokkan harinya aku dapat msg dr timah bgtau yang ayah aishah telah kembali ke rahmatullah. terkejut jugak aku sebab tak sampai 24 jam aku baru jmpa ayah dia masa kenduri kahwin aishah. tapi jodoh, ajal, maut semua di tangan Allah dan kita tak akan tahu umur kita berapa lama lg. entah2 esok lusa giliran aku pulak. siapa yang tahu kan. dan berita gembiranya timah baru bgtau td dia dah 4 bulan pregnant. Alhamdullillah dan tahniah. tak lama lagi aku jadi makcikla.

tak best la kalo posting takde gmbr. meh aku tempek 2 keping gmbr yang smpat aku amik baru-bru ni dengan menggunakan SE K750i aku.

kalo ade yang tak kenal spesies pokok kat atas meh aku bgtau. ni namanya pokok durian. tempat tinggalnya kat belakang umah aku. umurnya plak hampir sama cam umur aku. gambar ni baru amik ptg tadi. tahun ni alhamdullillah banyak buahnya. lebih 100 biji dan harap-harap semuanya menjadi. ari ni buah yang pertama dah start gugur. aku baru je makan td dan memang manis sangat isinya. durian kampung memang best. isi kuning dan mcm lembik-lembik sket. tuh yg sedap tuh. aku tak suka sgt durian kawin yang byk jual kt kedai tuh. colour memang marvelous la, tp rase lemak je, dah tu mengkal. tak sedap. so lepas ni kalo berkesempatan aku tepek plak gmbr isi dia ye kawan-kawan. bagi korang suma meleleh air liur. kalo nak rasa jemputla dtg ke jolobu. tuhla yang bestnya kalau tinggal kat kampung ni. dikelilingi pokok buah-buahan.

yang ni plak gambar katak pisang kesayangan aku. sempat jugak 2 ekor ayam aku berposing kat sebelah dia. memang gila glamer ayam-ayam aku. dh dekat 5 bulan mybi ni tinggal dengan aku. mybi ni dah dpt 2 cop kt badan dia. yang pertama kat belah tepi. bukan salah aku tp salah seekor kancil yang tak nyempat2 nak lalu walau aku dah bagi signal.tak pasal2 cat aku ilang segaris and kaler merah kancil tuh melekat kt kete aku. yang kedua pla kat side mirror sebelah kiri. yang ni salah aku. aku langgar tiang pagar rmh org masa anta kwn aku balik. jalan tuh memang kecik gile lepas tuh betul2 dekat sungai. so aku pon yang baru blaja bwk ni redah jugak, last2 terlanggar kat tiang pagar umh org tuh. alhamdullillah cuma cat kat side mirror tuh terhakis sket. tp dah tak cun dah. uwaaa. harap-harap tuh kali kedua dan terakhirla mybi aku tercedera. lepas ni aku kene lebih berhati-hati lagi nampaknya.

uiks gile panjang entry aku kali ni. aku online guna line tm net 1315 yang mahal gile tuh. siapla lepas ni masuk bil tepon. hajat di hati nak gak pasang streamyx tp kene wat bdget dulu. skrg kan kene berjimat cermat. okla. tak mende dah nak mengarut. chow chin chaw, chow kit road, stephen chow. jumpa lagi di entry yang akan datang.

1 Comments:

Blogger [Palie] said...

kemaruk nak apdet blog, tp pastu dah x apdet2.. hehee.. weeeiii cepat la apdet.. saje psycho ko.. hehehee..

7:51 PM  

Post a Comment

<< Home