Saturday, July 19, 2008

Semoga adik Najman cepat sembuh, aminnn

Entry kali ni dedicated untuk adik najman yang sedang berjuang melawan penyakitnya di hospital sekarang. Semalam kak tun ajak aku gi melawat anak saudaranya, najman yang baru berusia 6 bulan yang dah hampir seminggu dirawat di Hospital Seremban. Bila aku lihat je wajah kecil najman, hati aku dah terusik. dia sedang berjuang melawan penyakitnya. dari seorang baby yang aktif, suka senyum bila diagah, dia sekarang dah terbaring di atas katil hospital. doktor sahkan jangkitan kuman yang dialaminya dah sampai ke otak. aku paling sedih bila dengar suara dia menangis menahan sakit. tangisan dia dah jadi perlahan mungkin sebab dia dah terlalu lama menangis. bila aku usap2 badannya, rambutnya, pipinya, dia akan diam sekejap dan cuba melelapkan mata. tapi sekejap-sekejap je dia terjaga balik. Ya Allah, sembuhkanlah penyakit yang dihidapi oleh Najman, semoga dia dapat kembali ceria dan bermain macam dulu. Aminnn.
Entry aku kali ni dari meja ofis. Hari ni hari Sabtu, cuti besday Yang Dipertuan Besar NS. Aku plak skrg kat ofis, tapi nak balik dah. Pagi tadi wat installation versi terbaru sistem SPTB dekat semua pc2 kt sini bersama2 vendor2 dan staf JKPTG. Esok pon kene datang lagi untuk wat testing system dengan user. tadi bila dah settle, aku, kak zana, kak linda, and sorg programmer dari PD tuh gi makan. berselera tul aku makan, maklumla lapo. amik lauk ikan sembilang salai masak lemak cili api, sambal belacan, ngan kupang sambal. cam nak putus tali usus aku, pedas gila. lepas tuh pusing2 jap kat seremban parade balik opis balik. ni dah kul 6 dah. ingat nak balik dah. tringat plak nak apdet blog jap.
malasnya nak drive balik. jauh lak tuh. kat luar dah gelap gelita cam nak hujan. kan best kalo ade driver anta balik aku leh tido dalam kete. ni aku tak leh tido sebab kalo aku tido sapa nak bwk kete. isk sangap drive sorg2 ni. slalu kalo ngantuk sangat aku akan pasang lagu volume maximum. lantakla org keliling nak ckp apa. janji aku ilang mengantuk.
okla aku nak balik ni. kang malam lak smpai umah. jarak umah opis dalam 35 km camtuh, paling cepat aku leh bwk pun amik masa dalam 40 minit. tp dengan ujan ni mau dalam 50 minit baru smpai.

1 Comments:

Blogger [Palie] said...

sedihnye dgr kisah adik najman.. semoga di kuat, tabah dan semoga penyakitnye sembuh.. amiinnn..

huiyoo.. rajin la.. sabtu ahad keje.. ni dpt ganti cuti x? ke kire OT? heheh.. aku pun cukup malas drive hujan or time malam.. kalo keje penang mcm hari nie lagi la.. rasa penat je nk drive balik ngn jam hape sume.. tu biasa bob yg drive tu.. hehe.. aku tido je kat sebelah.. hahahaa..

6:55 PM  

Post a Comment

<< Home